fbpx

Beställnings och leveransvillkor

EMP-Innovations Oy och Finnvoda säljer vattenrengöringsapparater och tillbehör för vattenbehandling till konsument- och företagskunder på den nordiska marknaden. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveransvillkor och priser.

Nätbutikens kontaktuppgifter

Finland
EMP-Innovations Oy (Finnvoda)
Kivikontie 2
05460 Hyvinge
info@finnvoda.fi

Beställning
Produkter som beställs väljs på hemsidan genom att lägga dem i varukorget. Beställningen skickas genom att betala varukorgets innehåll med fakturan som nätbutiken skrivs ut för användaren. Genom att göra en beställning accepterar du dessa leveransvillkor, produktpriser och leveranskostnader. Om en e-postadress anges vid beställningstillfället skickas en orderbekräftelse via e-post. De beställda produkter samt priset visas i orderbekräftelsen.

Kundansvar
Vid beställning av vattenreningsutrustning (EMPRO-, och NERO-systemet) förstår kunden att en förutsättning för framgångsrik inköp av utrustning är en diskussion med en Finnvoda-expert. Finnvodas representant gör ett enhetsförslag baserat på kundens beskrivning och kunden är ansvarig för beskrivningens sanning. Finnvoda ansvarar inte för lämpligheten av utrustningsförslaget om beskrivningen från kunden inte motsvarar verkligheten eller förändras väsentligt över tiden.

Betalning och betalningsmetod
Nätbutikens betalningsmetod är en faktura, som skrivs ut enligt varukorgets innehåll. Vi förbehåller oss rätten att inte leverera det beställda innehållet i varukorget om betalningen inte visas i vårt konto.

Leverans
Beställningar skickas på vardagar. Leveranstid för produkter som levereras från lager är vanligtvis 3-5 arbetsdagar. Om produkterna som ska levereras är skräddarsydda produkter är leveranstiden vanligtvis 1-3 veckor. Leveranskostnader beror på vald leveransmetod, eventuella tilläggstjänster, orderns vikt och storlek. Du ser leveranskostnader i nätbutikens kassafunktion innan det slutliga godkännandet av beställningen.

EMP-Innovations Oy och Finnvoda ansvarar inte för förseningar i leveranser från ett företag som tillhandahåller frakt- eller posttjänster och ersätter inte kunden för kostnader som uppkommit på grund av förseningen.

Om produkten går förlorad eller skadas under leveransen måste detta rapporteras omedelbart, men inom 14 dagar till nätbutiken. Paket som är skadade vid leveransen måste omedelbart rapporteras till det leveransansvariga företaget.

Stora sändningar levereras som frakt, vilket endast gäller adresser i fastlandet i Finland eller Sverige med fast vägförbindelse. Kunden ansvarar för hela priset på frakten och för lämplig leveransadress. Leveranser till adresser utan fast vägförbindelse bör från fall till fall kommas överens med EMP-Innovations Oy och Finnvoda.

Mindre sändningar levereras som postpaket.

Returnering
Nätbutikens kunder har enligt konsumentskyddslagen 14-dagars utbytes- och returrätt. Kunden har rätt att byta eller returnera några eller alla produkter i beställningen. Produkter som ska returneras eller bytas måste vara i originalförpackningen och i gott skick för försäljning. Om du vill returnera eller byta produkter, kontakta först webbutiken och be om returinstruktioner. Ange ditt namn, kontaktinformation och kontonummer för en eventuell återbetalning.

Kunden ansvarar för kostnaden för att returnera produkterna.

Annulleringen, ansvar för fel och reklamationer
Innan leveransen kan beställningen annulleras skriftligt med e-post. Genom att annullera en beställning för en skräddarsydd produkt, som inte rimligen kan förväntas säljas omedelbart till nästa kund, förbinder sig kunden att ersätta EMP-Innovations Oy och Finnvoda med en ersättning som anses rimlig.

Nätbutiken har ett lagstadgat ansvar för fel i sålda produkter. Vid reklamationer ber vi kontakta vår kundservice. Konsumenten har rätt att hänvisa eventuella tvister till Konsumenttviststyrelsen.